Allt fler organisationer mejslar fram ett spännande och engagerande mission som de samlar medarbetarna runt.

Men har du tänkt på att det är minst lika viktigt att du har ett eget personligt mission. Något som engagerar just dig, och som förklarar ditt bidrag till organisationen som helhet.

Vi på Stardust har jobbat med personliga missions i några år nu. Vi sätter dem varje halvår och delar dem med varandra. Just att berätta för andra vad man har för mission är oerhört värdefullt, för plötsligt börjar kollegorna hjälpa dig att nå ditt mission: de kanske tipsar om en artikel som passar i sammanhanget, eller kopplar ihop dig med en person i deras nätverk.

Mitt nuvarande mission är “att få Stardustgruppen att fungera optimalt, och att få oss att växa med fler spännande uppdrag och medarbetare”. Det faktum att jag har skrivit ner det styr faktiskt mitt fokus, i stort och smått. Och det engagerar mig verkligen!

Vi har även implementerat Personliga Missions hos flera kunder, det funkar utmärkt. De viktigaste lärdomarna är:

1) Ta gärna fram dem två och två eller i trios. Coacha varandra.
2) Dela med er av era missions till varandra
3) Återbesök dem minst en gång i halvåret. Revidera vid behov.
4) Hjälp varandra att nå varandras missions (det blir man glad av :))

Vad har du för personligt mission?